taula rodona
Dimecres 19 de febrer, de 12:00 a 14:00h · Parc Científic de Barcelona
MEDICINA PERSONALITZADA EN ACCIÓ: DEL LABORATORI A LA SOCIETAT
La medicina personalitzada i de precisió està revolucionant l’enfocament tradicional de la salut, adaptant tractaments i diagnòstics a les característiques genètiques i específiques de cada pacient. Aquesta disciplina té el poder de transformar vides a través d’una atenció més efectiva i precisa, però el seu veritable impacte depèn de portar els avenços del laboratori a la societat.
Però, com aconseguim que aquestes idees i la medicina personalitzada arribin realment als pacients i al mercat? Catalunya lidera diverses iniciatives que promouen la medicina personalitzada, com el Pla Complementari de Biotecnologia aplicada a la Salut, coordinat per l’IBEC, o el Projecte PRECISEU, coordinat pel BIOCAT.
En aquesta sessió de la Barcelona Health Innovation Week, explorarem casos reals de dos projectes que estan fent el salt del laboratori a la clínica i al mercat per generar un impacte tangible a través de la col·laboració público-privada i la creació d’spin off. Coneixerem la iniciativa liderada per Catalunya per accelerar l’adopció de la medicina personalitzada als estats membres de la Unió Europea, i analitzarem les estratègies clau per assolir la transferència del coneixement a la societat.
Aquesta sessió serà una cita imprescindible per als que volen conèixer de prop les claus de l’èxit en la translació de la medicina personalitzada, connectar amb agents de l’ecosistema d’innovació i formar part de la conversa sobre el futur de la nostra salut.
Aquest esdeveniment tindrà lloc en català.
PROGRAMA
12:00h – 12:15h | Arribada i registre |
12:15h – 12:25h | Benvinguda Prof. Josep Samitier, director del IBEC |
12:25h – 14:00h | Taula Rodona: MEDICINA PERSONALITZADA EN ACCIÓ: DEL LABORATORI A LA SOCIETAT Josep Maria del Bas, Co-investigador del projecte ADGUT d’Eurecat i professor del Departament de Bioquímica i Biotecnologia de la Universitat Rovira i Virgili Aïda Serra, Investigadora de l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida. Co-investigadora del Projecte EVBRAINTARGET. Montse Daban, Directora d’Anàlisi Estratègica i Relacions Internacionals de BIOCAT. Projecte PRECISEU Josep Samitier, director del IBEC i coordinador científic del Pla Complementari de Biotecnologia Aplicada a la Salut Modera: Cristina Saez, Periodista especialitzada en ciència i salut |
Lloc
Sala Dolors Aleu, Parc Científic de Barcelona, C. Bardiri Reixac, 4-8, Barcelona.
Registre
Contacte
ibeccommunications@ibecbarcelona.eu
Organitzat per:
![](https://events.ibecbarcelona.eu/bcnhealthinnovationweek2025/wp-content/uploads/sites/109/2024/01/logo_IBEC2023_CAT_fonsblanc-1024x376.png)
Activitat organitzada per l’IBEC, coordinador del Pla Complementari de Biotecnologia aplicada a la Salud – iniciativa enfocada al desenvolupament d’eines per al diagnòstic, pronòstic i teràpies avançades, o dirigides, en medicina personalitzada i de precisió.
![](https://events.ibecbarcelona.eu/bcnhealthinnovationweek2025/wp-content/uploads/sites/109/2024/01/logo_ppccbiotecnologia_salud-1024x958.png)